בעולם המכליות יש צורך לדחוס מטען ולהגדיל את צפיפותו. אבל איך משיגים את זה? ישנן מספר דרכים לדחיסת מטען, אך אף אחת מהן אינה יעילה כמו טכנולוגיית הדחיסה  באמצעות קומפרסורים למכליות.

בעתיד הקרוב, נראה הרבה מיכלי אוויר דחוס בשימוש בתעשיית התחבורה. הסיבה לכך היא שטכנולוגיה זו הייתה בשימוש במשך עשרות שנים בתעשיית התעופה. עם זאת, זה לא מאוד יעיל כשמדובר בטנקים גדולים מאוד בגודלם כמו מיכליות וספינות. מסיבה זו, מהנדסים פיתחו טכנולוגיות חדשות שיכולות לדחוס אוויר לגדלים קטנים יותר ובכך להפוך אותם ליעילים יותר.

מכליות הן סוג של ספינות הנושאות דלק נוזלי. מיכלי הדלק בדרך כלל בלחץ והלחץ מופחת על ידי דחיסת האוויר שבהם לרמה מסוימת. תהליך זה נקרא מדחסים, והם משמשים לשליטה בלחץ בתוך המיכלים.המגמה הנוכחית היא לדחוס את האוויר המשמש במכליות. זה יחסוך בדלק ויפחית פליטות. עם זאת, יש מכשולים שצריך להתגבר עליהם כדי להשיג זאת. 

איך זה יכול לשרת אותנו?

מדחסים משמשים להקטנת גודלה של מכלית תוך שמירה על שלמותה. המכליות בדרך כלל גדולות מכדי להעמיס אותן באונייה אחת ומועברות במספר אוניות. הספינה גם ארוכה וכבדה מכדי להזיז אותה ביד או אפילו עם מנופים. חלק מהכימיקלים רגישים מאוד לסביבה. אז, הם צריכים טיפול מיוחד כשהם מועברים ממקום אחד למשנהו.

כולנו יודעים שאוויר דחוס משמש לאחסון והספקת דלק למיכלי ספינה. עם זאת, ישנן מגבלות רבות בשימוש באוויר דחוס. כך למשל, לא ניתן לדחוס אותו בלחצים גבוהים (עד 100 בר) ללא סכנת פיצוץ. ברור שלא ניתן למלא את המיכליות באוויר דחוס אם הן בלחץ גבוה; לכן, חייבת להיות דרך לדחוס את האוויר לפני מילויו במיכלים. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית המדחס.

לפרטים ולהזמנות פנו עוד היום אל קבוצת בלסקי>>>