אם יש משהו שאפשר להגיד וכולנו נסכים עליו הוא שאנחנו חיים בעולם מאוד תחרותי. לכל מקום אליו נביט, נראה עוד אנשים שמציעים בדיוק את המוצר או את השירות שאנחנו מציעים, מה שגורם לנו להתחיל לחשוב – איך אפשר לעמוד בתחרות לא פשטה הזו סביבנו? איך אפשר לבלוט מעל כל המתחרים? ולמה שיסתכלו דווקא עלינו?

אם הסיטואציה הזו נשמעת לכם מוכרת, וגם אתם רוצים להצליח ולבלוט מעל המתחרים כדי שתכירו את מילת המפתח שתלווה אתכם בכל שלב בעסק שלכם – מיתוג. הרעיון הוא כזה, חשבו איך אתם הייתם רוצים שיתפסו את העסק שלכם. בחנו את קהלי היעד האפשריים ומקדו את המוצר או השירות שלכם לקהל יעד אחד. למשל, יש עסקים שפונים לקהל יעד אמיד ומתמחרים גבוהה, ויש עסקים שפונים לקהל יעד רחב יותר ומתמחרים נמוך יותר. לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו – אך המיקוד הוא קריטי.

למה המיקוד לקהל יעד כה קריטי? כי ברגע שתדעו להגיד מי קהל היעד שלכם, תכירו אותו טוב יותר ותדעו בדיוק מהם המסרים שתרצו להעביר לו, מה "נוגע" בו ומה לא, וכך תדעו איך לפנות אליו, באיזה ערוצים שיווקיים לפרסם לו ועוד. הכרת הקהל שלכם חשובה לאורך כל הדרך של העסק שלכם.

מה זה מיתוג?

אם אתם רוצים להפוך את העסק שלכם למוכר, לכזה שזוכרים אותו, לכזה שחוזרים לקנות אצלו והלקוחות ממש מחפשים בדיוק אותו – אתם צריכים מיתוג. מיתוג מתחיל בעיצוב לוגו לעסק שלכם, וממשיך בחבילת מיתוג שתאפשר לכם 'לדבר' בשפת המותג שלכם גם באמצעות המייל, הצעות המחיר שלכם, כרטיס ביקור לעסק שלכם ובכל לשדר מקצועיות ואיכות בכל דרכי התקשורת עם העסק שלכם.

כיום ישנן חברות שמתמחות בעיצוב לוגואים ומאפשרות לכם להזמין עיצוב בצורה מהירה ובמחיר משתלם. התחרות בין המעצבים והחברות השונות היא גדולה, מה שטוב עבורכם, בעלי העסקים. אולם, כדי לא להתאכזב מעיצוב הלוגו, חשוב תמיד לבדוק את טיב העבודות של אותן חברות. מומלץ מאוד לראות לוגואים נוספים שעיצבו ללקוחות ולחפש המלצות מלקוחות שכבר עיצבו דרכם בעבר. דעו לכם שלא תמיד הזול חייב להיות גרוע ולא תמיד היקר הוא בהכרח איכותי. ישנן חברות מיתוג זולות שיפתיעו אתכם, עם מיתוג איכותי במחיר משתלם לכל כיס – כמו למשל לוגו 24.

מוכנים להפוך למותג? עכשיו נשאר לכם לאפיין את הלוגו הרצוי עבורכם – לחשוב לעומק על השם והסלוגן שתרצו, לבחור את הצבעים המתאימים ואת הסמל שילווה את המותג העתידי שלכם ולהזמין חבילת מותג. כדאי לחשוב על הדברים האלו עוד לפני שניגשים למעצב או לחברה שתעצב עבורכם את הלוגו. טיפ – מומלץ להגיע מוכנים ולא כדאי להשאיר להם את כל הבחירות. זה יכול להיות מתכון לאכזבה. הגדירו מה תרצו וכך הלוגו ישקף את המסרים שלכם בצורה הטובה ביותר!