איך להימנע מאכילה רגשית 3 טיפים שעוזרים

אכילה רגשית

המאמר באדיבות https://demayo.co.il

במאמר זה נחלוק עמכם 3 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם אכילה רגשית.

  • תערכו חקירה פנימית ותאתרו את שורש הבעיה

לא אחת קורה שאנשים חווים שיחה לא נעימה בעבודה, או אפילו סתם נסיעה ארוכה בפקקים, ודי בכך כדי לגרום להם לרצות לפתוח את המקרר ברגע שהם חוזרים הביתה ולמצוא משהו מפנק שיסיח את דעתם.

אבל אלה הן בעיות שקיימות לטווח הקצר, וקרוב לוודאי שלא מאפיינות אנשים שמתמודדים עם אכילה רגשית.

בעיות כרוניות כגון דיכאון או סטרס כרוני, לדוגמא, בהחלט מהוות בעיות שעלולות לגרום לאנשים להיתקע בסבך של דפוסי התמודדות לקויים, ביניהם אכילה רגשית.

כאשר תלמדו לזהות את המקור לאכילה הרגשית שלכם, ככה יהיה לכם הרבה יותר קל לעקור את הבעיה מהשורש.

  1. תבחנו את המניעים לאכילה שלכם

אם אתם מתמודדים עם אכילה רגשית, קרוב לוודאי שכבר מדובר על התנהגות אוטומטית, כזאת שמתקיימת מחוץ למודעות שלכם.

לכן, על מנת להחזיר לעצמכם מעט מהמודעות (ומהכוח), בפעם הבאה שאתם ניגשים למקרר או למקום המסתור שבו מחכים לכם החטיפים האהובים עליכם, תשאלו את עצמכם שאלה אחת פשוטה: "האם אני רעב באמת?"

אתם יכולים גם להשתמש בסולם לדירוג רעב, מאחת עד חמש, כאשר המספר אחת מצביע על חוסר רעב מובהק, בעוד שהמספר חמש מצביע על רעב כל כך חזק, שתהיו מוכנים גם לאכול את האוכל שאתם הכי שונאים.

הבאת מודעות לאכילה שלכם תאפשר לכם לשלוט בה ביתר יעילות.

  • תבחרו באפשרויות בריאות יותר

פעמים רבות האכילה הרגשית מתעצמת בגלל שהיא מבוססת על מזונות זבל שמעצימים התמכרות, וגם מביאים עמם רגשות שליליים כגון בושה שרק משמרים את המצב.

תארגנו לעצמכם מלאי של מזונות טעימים, מפנקים ובריאים, וככה יהיה לכם קל יותר לגדוע את מעגל ההתמכרות.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי גם יענין אותך...