כדי שפעילות תהיה מוצלחת ותהנה את בני הקבוצה המשתתפים בה, חשוב מאוד כי הפעילות תהיה מותאמת היטב לרמת המשתתפים. התאמה צריכה להיות מכמה היבטים. ראשית יש לנו את עניין הרמה ותחומי ההתעניינות. מהי רמת המשכל של בני הקבוצה? אלו תחומי עניין יש להם? לצד זאת חשוב להתחשב בפעילויות שהם מכירים כבר – האם ערכו עבורם בתקופה האחרונה פעילות odt? אם כן, איזו. ובכלל, האם פעילות כזו כמו בלינק עשויה להתאים להם?

לחשוב על ההנאה ועל התועלת

בשונה מכל פעילות אחרת, odt לתלמידי חט"ב ותיכון היא פעילות שהמטרה שלה כפולה. מצד אחד חשוב לנו שהפעילות תעניק לתלמידים חוויה וסיפוק רב, ומנגד הפעילות אמורה לתרום להם, לגבש את בני הקבוצה ולהעשיר את היכולות שלהם. למען האמת פעילות odt טובה אמורה להעשיר את ארגז הכלים של התלמידים ולהוציא אותם עם יכולות טובות יותר ממה שהם היו קודם לכן. בנוסף ניתן לצפות בפעילות מהצד וללמוד על הקבוצה ועל המרקם החברתי ששורר בתוכה. המידע הזה מסוגל לתרום רבות לצוות המורים, ולהוביל אותם לקבלת החלטות בדבר ניהול נכון יותר של בני הקבוצה.

> ראו כאן דוגמאות של משחקים גדולים לבתי ספר

פעילות חדשה ומאתגרת

כדי שהפעילות תהיה מוצלחת חשוב לנו לבחור מפעילים מקצועיים שיש להם התמחות וניסיון עם עבודה מול תלמידי חט"ב ותיכון. היכרות עם הגיל המאתגר הזה, הבנה לנפש של בני הנוער והידע להתנהל מולם בהחלט משפיעים על ניהול הפעילות ועל ההתאמה של האתגרים ליכולות של התלמידים. מה שמאפשר לצוות להוביל פעילות odt מוצלחת וממוקדת מטרה, וכך להסב לכל המשתתפים הנאה רבה, תוך הסקת מסקנות ושיפור יכולות. במידה ואכן הצלחנו להפעיל את התלמידים באופן מוצלח הם גם יפיקו הנאה מרובה תוך כדי פעילות, וגם ילמדו על מערכות היחסים שלהם בתוך החברה.