עיצוב לוגו לעסק חדש או לחברה הוא תהליך שאינו תמיד פשוט. עוד לפני שמעצבים את הלוגו, חובה לאפיין את הלוגו נכון, עם הרבה עומק ומחשבה. לוגו הוא ממש לא רק השם של העסק, כפי שישתקף בכרטיס הביקור של העסק, באתר ובמקומות אחרים, אלא יש בו הרבה מעבר לכך. השאיפה של מי שמתמחה בעיצוב גרפי היא לייצר לוגו שישדר את המסרים הנכונים, שתהיה בו אמירה מסוימת, ושישרה את "האווירה הנכונה" של העסק, כפי שמאפיינת את העסק ומטרותיו. בעידן שבו יש שפע, מבחר וזמינות של שירותים ומוצרים – הלוגו הוא זה שיבצע את העבודה השיווקית הראשונית עבור העסק, וזו בדיוק הסיבה שכל בעל עסק לא "צריך" מיתוג אלא חייב מיתוג.

אז איך מגיעים ללוגו איכותי?

ראשית, כדי לקבל לוגו איכותי יש צורך באיפיון נכון ומדויק של המותג. אז רגע לפני שאתם סוגרים עם חברת מיתוג כזו או אחרת, או מעצב גרפי, עצרו וחשבו – מה היתרונות של העסק שלכם? מה יש לכם להציע שאין למתחרים? מה מייחד את המוצר שלכם ואת השירות שלכם? השאלות האלה יסייעו לכם להבין מה אופי העסק שלכם, כך שגם מי שיעצב לכם את הלוגו יוכל "להכיר" את העסק ולהבין את הצרכים שלו.

חשוב להבין שכל עסק שונה מאחר, ולכן גם לוגואים של עסקים מאותו תחום יכולים להיראות שונה לגמרי. זה תלוי בהמון משתנים, העיקרי והחשוב שבהם שבהם הוא קהל היעד. נניח שאתם מוכרים בגדי ים – קהל היעד שלכם יכול להיות ילדות, נערות, נשים מבוגרות, נערים, גברים וכו. לכל אחד מהקהלים שהגדרנו כאן צריך לפנות באופן שונה לחלוטין. פניה לקהל גברי תהיה שונה לחלוטין מפניה לקהל נשי. פניה לצעירים תהיה אפילו "הפוכה" מפניה למבוגרים יותר. וזוהי רק דוגמה אחת. בקיצור – הגדירו נכון את המותג שלכם – כך שישדר את המסרים הנכונים.

שנית, אחרי שהגדרתם את המותג שלכם, הגיע הזמן לבחור חברת מיתוג שתעצב לכם את הלוגו ואולי גם תציע לכם חבילת מיתוג משתלמת. לרוב, חבילות המיתוג מתחילות בכמה אלפי שקלים ויכולות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, אך ישנן גם חברות שמציעות מיתוג איכותי במחירים משתלמים.

חבילת מיתוג כוללת בדרך כלל עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב דף לוגו, תמונת פרופיל וקאבר לפייסבוק, עיצוב חתימה למייל, וישנן אף חברות שמציעות הקמת אתר אינטרנט. בדקו את המחירים שמוצעים לכם, וחשוב מכך, בדקו את תיק העבודות של נותני השירות. כך תוכלו לוודא שהמיתוג אכן ברמה גבוהה.

לסיום, איפיון המותג שלכם הוא הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות בבואכם להקים עסק חדש. לאחר מכן, מיתוג העסק. וכשיש לעסק שלכם פנים, תוכלו להתחיל לשווק אותו בכל המקומות הרלוונטיים ולמנף אותו קדימה להצלחה.