היום יותר ויותר אנשים מתעניינים בתחום של מיינדפולנס. מדובר על שיטה מעשית, המאפשרת לכל אחד להיות נוכח ברגע, מבלי לדאוג לגבי העבר או העתיד שלו. במילים אחרות, השיטה מלמדת כיצד להפסיק לדאוג לגבי טעויות שביצענו בעבר או לגבי דאגות הקשורות לעתיד. במקום זה, כל אחד יכול להיות נוכח בהווה שלו, ליהנות מהרגעים הקטנים בחיים ולהפסיק לדאוג לגבי נושאים שאינם נמצאים בשליטתו. במקום להגיב בצורה אוטומטית לכל אירוע או לכל סיטואציה, ניתן קודם כל להתבונן במתרחש ורק לאחר מכן להגיב בצורה מושכלת והגיונית. השיטה מאפשרת לכל אדם לקבל את המציאות ולהגיב אליה ממקום שקול וצלול, במקום בצורה ריאקטיבית. קראו מה זה מיינדפולנס בהרחבה.

מה חשוב לדעת לגבי מיינדפולנס?

קודם כל, כדאי לציין כי מדובר על תרגול מנטלי, שנתמך על ידי מאות מחקרים שונים. אין מדובר כאן על אמונה דתית או על תרגול רוחני, אלא על דרך פרקטית ומעשית שמאפשרת לשלוט בתודעה, ראו באתר https://www.mindfulspace.co.il. באמצעות תרגול קבוע ניתן לחזק את החוסן הנפשי, לשפר את הבריאות הפיזית והמנטלית ולהעלות את מדד האושר. התוצאות נראות בשטח תוך זמן קצר בלבד, דבר שיכול לסייע לכל אחד להתמודד עם משברים, פחדים, חרדות, מחשבות טורדניות וכדומה. חשוב לזכור כי המוח שלנו ניתן לשינוי, לכן אין שום צורך להסתפק במצב הקיים. בדיוק כפי שאתם יכולים להתחיל לרוץ על מנת לשפר את הסיבולת ולחזק את שרירי הגוף, כך ניתן גם לאמן את המוח באמצעות השיטה המוכחת הזאת. 

לסיכום, מיינדפולנס הינה שיטת תרגול המאפשרת לכל אחד לקבל את הסיטואציה ולהגיב אליה ממקום צלול ושקול יותר. באמצעות תרגול קבוע ניתן לשנות את האופן שבו תופסים את המציאות של חיינו, מפרשים אותה ואף מגיבים כלפיה. מדובר על תרגול פשוט שיכול להתאים לכל אדם.